رواية ملاكي الحارس الفصل الرابع 4 بقلم توتا ابراهيم

رواية ملاكي الحارس الفصل الرابع 4 بقلم توتا ابراهيم

 رواية ملاكي الحارس الفصل الرابع 4 بقلم توتا ابراهيم 


روايه/مــــلاكي الحارس🫀... 


البارت4


شروق(وهي تمسك قدمها)... ااااه يا رجلي 


وأخذت تبكي وتنادي علي سماح وولاء. حتي أتوا ونظروا اليها بشماته. 


شروق(ببكاء)... ساعدوني 


ولاء(وهي تمسك هاتفها)... الو الو سامعاكي . وذهبت 


سماح(بسخريه)... هاتي ايدك 






رفعت شروق يدها ولكن سحبت سماح يدها للوراء وضحكت بسخريه. 


سماح... يا حرااام مش هتقدري تقومي لوحدك 


شروق... ساعديني بليييز 


سماح... ولا بليز ولا غيره خليكي مع نفسك بقي. وذهبت 


شروق(وهي تنظر حولها)... حد هنا. 


ولكن لم يكن يوجد أحد ولا خدم ولا اي شخص غيرها في هذا المطبخ الواسع. 

ولكن كان هناك من يسمع كل شيء. 


شروق(بصوت عالي)... أنس أنس متقلقش وخليك عندك انا جايه. 


ولكن لا رد 


شروق... يا ربي 


وحاولت ان تقف وتسند علي اي شيء. وها هي وقفت ومشت قليلا ولكن وقعت من جديد. 


شروق(بصراخ)... ااااااه بتوجع اوووي. منك لله يا اللي عملتي كدا 


وظلت تبكي مكانها وقدمها تألمها بشده ولا تستطيع ان تقف. حتي غفت قليلاً 


بعد ساعات. 


شروق(وهي تمسك رأسها)...اااه ايه دا انا فين


نظرت حولها نظرت ان هذه غرفه أنس. وأنس جالس علي الكرسي أمامها 


شروق(بإستغراب)... بسم الله الرحمن الرحيم ايه اللي حصل 


لا رد 


شروق... اااه بتوجع. لحظه لحظه ايه دا 


وجدت ان حول قدمها قماشه بيضاء. 


شروق... عفريت ولا ايه 


ضحك أنس عليها. 


شروق... انت هتضحك ولا ايه. مين اللي عمل كدا. وبعدين انت جيت ازاي هنا 


كامل(وهو يدخل الغرفه)... مش تاخدي بالك يا شروق 






اعتدلت في جلستها. 


شروق... ربنا يسامحها بقي. 


كامل... هي مين 


شروق(بتوتر)... لا أبداً 


كامل... الف سلامه 


شروق.. الله يسلمك. بس هو انا جيت ازاي هنا 


كامل(بإستغراب)... انا جيت لقيت أنس قاعد تحت علي الكرسي وانتي هنا 


شروق(بإستغراب)... يعني مين اللي جابني 


كامل... يمكن ولاء او سماح 


شروق... مستحيل 


كامل... ايه

 

شروق... احم يمكن هما


كامل...يلا أساعد أنس عشان ينام علي السرير 


شروق(بإحراج)... هدخل انا الحمام 


كامل... طيب 


دخلت الحمام وهي تسند علي الحائط 


شروق.. مين يعني اللي طلعني.. هعرف 


في الخارج


خرجت وجدتت أنس نائم علي السرير. 


شروق... ما انت لو بتتكلم كنت عرفت منك. 


ونامت علي الأرض مثل أمس. 


ولكن أخذت تتحرك كثيراً لا تستطيع النوم من كثره التفكير. 


نهضت ونظرت الي أنس وجدته مستيقظ. 


شروق... انت لسه صاحي انت كمان.


قامت وجلست بجانبه علي السرير. 


شروق... الواحد حاسس انه ملوش لازمه في الدنيا دي والله ساعات بيبقي عايز يموت نفسه ويرتاح بس بيرجع تاني من التفكير دا عشان عارف ان دا حرام في الإسلام. بس في نفس الوقت مش بيبقي عايز حياته دي. 






نظر اليها أنس نظره غير مفهومه. 


شروق... مش عارفه انا بقولك كدا ليه بس تصدق أرتحت شويه لما كلمتك. يلا تصبح علي خير. 


ونامت علي الأرض مره اخري. 


عند ولاء. 


سماح... ازاي دا انا هتجنن 


ولاء... انا اللي هتجنن يا ماما احنا سيبناها بنفسنا في المطبخ ازاي هي في الأوضه من ساعتها 


سماح... مفيش غيرنا هنا 


ولاء... اممم نسمه 


نسمه... نعم 


ولاء... انتي ساعدتي البت دي 


نسمه... والله ابداً انا معاكو في كل حاجه هساعدها ليه 


ولاء... اممم 


سماح... في حاجه غلط 


ولاء... هنفذ الخطه التانيه بكره 


سماح.. طبعاً احنا مفيش ورانا بقي غير البت دي يا إجنا يا هي. 


ولاء... هي اللي جابته لنفسها 


في منتصف الليل✌🏻


...انتي طيبه اووي مع اني معرفكيش بس هحاول أخلص بسرعه.


                      الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×